Societat

Reducció de la velocitat a la majoria de carrers

La nova normativa rebaixa a 30 km/h la velocitat genèrica dins els nuclis urbans

Fins ara als carrers de pobles i ciutats es podia circular, com a norma general, a 50 quilòmetres per hora, però des d’ahir la nova normativa rebaixa a 30 km/h la velocitat genèrica per als conductors. La normativa només manté els 50 km/h a les vies de dos o més carrils per sentit de circulació, i es limita la velocitat fins a 20 km/h en aquells carrers que són de plataforma única, és a dir, amb la calçada i vorera al mateix nivell.

Segons dades de la direcció general de Trànsit (DGT), els nous límits de velocitat tenen un impacte en la reducció de la sinistralitat, tant pel que fa al nombre d’accidents com a la gravetat de les lesions de les persones que en són víctimes. El fet de fixar el límit en 30 km/h, segons la DGT, redueix un 80% el perill de morir atropellat, ja que si un vehicle que circula a aquesta velocitat impacta contra un vianant, el risc que la persona mori és del 10%, mentre que si el mateix vehicle va a 50 km/h el risc augmenta fins al 90%.

El canvi en el reglament general de circulació es va aprovar el mes de novembre passat, i les administracions locals han tingut mig any per fer les adaptacions corresponents tant en les infraestructures com en la senyalització.

A Catalunya, ciutats com Barcelona i Lleida s’han avançat en la implantació de la nova normativa estatal. A la capital catalana està previst que a finals del 2021 les vies de circulació amb límit 30 sumin 212 quilòmetres, és a dir el 75% del total de vies urbanes. A Lleida el canvi es va fer efectiu a finals d’octubre, quan la majoria dels carrers, tots els que no són vies principals, van passar a ser zona 30.

A la capital del Maresme han decidit fer un pas més en la nova normativa, i a Mataró també es limitarà a 30 km/h la circulació en una vintena de vies que ara tenen més d’un carril de circulació en cada sentit. Són vies on properament s’implantarà carril bici i els vehicles motoritzats hi perdran pes, trams situats als polígons o que el seu traçat fa aconsellable rebaixar-hi la velocitat. El Servei de Mobilitat instal·larà radars pedagògics en alguns dels carrers que rebaixen la velocitat a 30 per tal d’anar informant els conductors del canvi de normativa, i passats uns dies es començarà a sancionar els qui la incompleixin.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Més de la meitat dels catalans ja han rebut almenys la primera dosi de la vacuna contra la covid-19

Barcelona

Sis dies consecutius de repunt de contagis

Barcelona

Un motorista mor després de xocar frontalment contra un cotxe a la C-31, a Pals

Pals

Fèlix Millet compleix avui el primer any tancat a la presó

barcelona

El final de la pesseta

barcelona

Núria, 19,15 euros

barcelona

El Barri Vell de Girona: entre les propostes i la realitat

girona

Revetlla en calma, tot i un foc a Calella i la ressaca dels incívics

GIRONA

Revetlla tranquil·la i amb aires de normalitat

barcelona